torstai 8. maaliskuuta 2012

Orsitesti

HILTA!! Mitä sinä taasen olet keksinyt ja mitä sinä siellä orrella teet?
-Minua vähän pelottaa. Iskä antoi minun tehtäväkseni hakea metsästä orsipuu. Hän myöskin ohjeisti minua valitsemaan sellaisen orren, että se kestää painoa, kun kaikki kanat ja kukko nousevat yöpuulle. Orren vahvuus saisi kuitenkin olla korkeintaan viisi senttiä halkaisijaltaan ja vähän tasainen yläosaltaan, että siinä olisi kanan hyvä ja rento olla. Valitsin pihlajaa, se on hyvä ja kestävä puu.
-No sen minäkin tiedän, mutta mitä SINÄ siellä teet, kysyin sitä?
-Minä testaan kestääkö tämä. Jos tämä kestää minun painoni, niin kyllä se kanat kestää ja kuten näet kestää, vaikka vähän minua huimaa täällä..
-Kenenkähän muun päähän olisi pälkähtänyt nousta kanaorrelle?, ei minun ainakaan :-o

8 kommenttia:

  1. On aika pätevän näköinen orsi. Varmaan kestää koko kanalan asukkaiden painon jos kerta Hiltankin! Pesälaatikoitako nuo sivulla olevat on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sivilla on todellakin pesälaatikot, ei ihan vielä valmiit. Nyt ei olekaan muuta ongelmaa enää, kuin mistä maatiaiskanat?

      Poista
  2. No jösses, meinasin ihan naurusta tikahtua! Kyllä nyt on kanojen ja kukon turvallista orrelle lennähtää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen senverran tutkijaluonne, että kaikki pitää ensin testata, ettei sitten tule yllätyksiä ;-D

      Poista
  3. Yes, Hilta! Hyvä! Rohkeasti tehty. Minä tykkään kaikista kokeilijoista.
    Alkaa näyttää tosi hienolta, minäkin voisin tuolla viihtyä. Onko siellä tarpeeksi lämmintä? Haluavatko kissat lämpimämpää kuin kanat? Testaatko Hilta munituskopit myös? Kuinka perusteellisesti :-D

    VastaaPoista
  4. Kissat pitävät lämpimämmästä. Kana tarvitsee 13-15 asteen lämpötilan voidaksen hyvin ja koska koppi on tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön, kanala on villoitettu ja siellä on öljylämmityspatteri tasaisen lämmön ylläpitäjänä.
    Munisin heti koemunat jos osaisin ;-DDDDD

    VastaaPoista
  5. Vautsi, kyllä sun kelpaa, kun pian kanoja sinne orrelle saat istumaan, jos saat vaan ton Hiltan pois sieltä ensin, hi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain Hiltan alas, kun lupasin etten jätä tikkaita toista kertaa orsien alle. Niitä pitkin hän kiipesi, hurvaton kun on ;-D

      Poista